fredag 5 mars 2010

Heavy Rain

Jag kunde inte stå emot när jag var nere på stan idag. Inhandlade Heavy Rain för 699 kr på GAME. Nu har jag spelat tre timmar och har insett att detta är precis den utveckling jag vill se inom spelbranschen: ett spel för vuxna utan en massa onödigt våld. Det här är ett spel som inget barn skulle uppskatta och ändå är det än så länge nästan helt befriat från en massa action och våld. Det är vackert och stämningsfullt, mystiskt och har potential att bli lite läskigt. Det är kul att man får göra sina egna val hela tiden och att de påverkar handlingen så drastiskt. Detta är väl något man kommer att märka framför allt när man spelar spelet andra gången och inget blir som den första gången.

Nu ska jag iväg och se Alice i Underlandet på bio med Linus, Linda och T-Ling.

Inga kommentarer: