söndag 7 mars 2010

Brott och straff

Idag var det dags för min moped att startas för första gången under 2010. Det tog några minuters frenetiskt kickande och tryckande på startknappen innan den till slut bestämde sig för att gå igång. Den spelar verkligen på sin sista vers nu. Jag körde ut till campus för att hämta Linda och sen till Högstorp där vi tog en skön vinterpromenad. Inga problem att få igång den när den hade stått på Högstorp en timme.

Ikväll stack jag en runda till Tobias och var där i kanske två timmar. När jag skulle köra hem gick den inte igång och jag fick då rulla hem den. Det är över två kilometer och till alla er som inte rullat en EU-moped klass 1 någon gång kan jag meddela att det är ett ganska tungt jobb. Men där kom väl straffet för att jag åt Tobias chokladpudding. Lite träning måste man ju få.

Helgen i övrigt har varit trevlig. Jag har så klart spelat mycket Heavy Rain men har också hunnit med att se ett par Oscar-nominerade filmer: The Blind Side och A Serious Man. Nu har jag bara tre kvar tills jag har sett alla som är nominerade till bästa film. Galan är i natt men jag har inte kunnat förbereda mig bättre eftersom min dator varit på reparation i en månad. De jag har kvar att se är Precious, Up in the Air och An Education. Lovande filmer alla tre. De andra fem har jag sett tidigare: Up, Avatar, The Hurt Locker, Inglourious Basterds och District 9. Om jag själv skulle välja en vinnare till bästa film i nuläget skulle det nog faktiskt bli District 9. Väldigt speciell och väldigt bra. Tänkvärd också.

Inga kommentarer: