torsdag 4 mars 2010

Rebirth

Äntligen har jag fått tillbaka min dator. Det tog sin lilla tid men nu är allt som det ska igen. Det är klart att jag, som många andra, är beroende av datorn, men man märker inte hur otroligt irriterande det är att vara utan den förrän det har gått någon vecka. Jag har hela tiden kunnat gå in på nätet via min PS3, Wii, mobil, på jobbet... men just det där att ha tillgång till allt precis när man vill, och på nolltid, är en riktigt underbar lyx. Utan en ordentlig mediaspelare blir man väldigt begränsad när det gäller exempelvis TV-serier och filmer. Utan MSN blir man också lite handikappad. Och ska man skriva mer text än ett SMS är det hopplöst att inte ha ett tangentbord.

När det gäller bloggandet har jag haft en del intressanta reflektioner då och då under de här veckorna, men det har helt enkelt varit för krångligt att blogga om dem. Och min blogg handlar inte i grund och botten om att föra dagbok utan mer om att jag får en tanke som jag grunnar på och när jag skriver ner den får jag ett annat perspektiv på den. Att dela med sig av den till andra via bloggen är en extra krydda även om jag vet att antalet läsare är i det närmaste noll.

Men till mina trogna noll läsare lovar jag härmed att jag ska återta mitt bloggande med mer kraft än innan.

Inga kommentarer: