lördag 22 mars 2008

Här händer det verkligen ingenting.

Ni som har sett Grotesco vet vad jag syftar på - i den fantastiska serien "Skärgården" (som vi tyvärr bara får se ett avsnitt av) är den stående frasen "Här händer det ju ingenting". Och så är det för närvarande här hemma i Pasqua-borgen på Gamla Norr. Som jag noterat tidigare var jag bättre förr på att spendera massor av tid för mig själv. Det ser jag som en positiv utveckling. Igår och idag har jag verkligen inte gjort ett jävla dugg. Det mest dramatiska är att jag tvättade i eftermiddags liksom. Och de kommande åtta dagarna ser ut att bli ungefär något liknande. En fest är inplanerad nästa helg men i övrigt ser det ut att bli ett sjukt lugnt påsklov. Sen kan man ju alltid ha förhoppningar om att vissa saker ska hända ;) Det är som i Hospitalets låt "Vårt cancerår" (som uppenbarligen är en cover, men jag har inte orkat ta reda på vem som gör originalet): "Inget händer i samma takt som att allting förändras". Jaja, det återstår att se.

Nu är frågan vad jag ska göra med mitt hår. Ska klippa mig på onsdag (eller nåt) och jag är lite i valet och kvalet. När jag ser på alla foton där jag har jättekort hår (99 % av alla kort) tycker jag det är rätt fult. Nu när jag har lite längre (för att jag inte orkat beställa tid) är det svårt att hålla koll på men när jag lyckas blir det betydligt bättre än när det är kort. Får se vad Alexandra säger om det hela. Förra gången jag lät det bli lite längre slutade det med att det såg för jävligt ut. Oh well. Jag ska definitivt fortsätta färga det däremot.

Inga kommentarer: