söndag 16 mars 2008

Previously on... mitt liv






Det har varit en rätt nice helg, rätt fullspäckad men mellan varven väldigt lugn och skön. I fredags körde vi drinkkväll ute på Linus korridor och även om vi lyckades rätt illa med själva drinkarna hade vi kul och blev lagom bubbliga innan vi gick till Stallarna. Kul att Tessan hängde med också, hon hade inte varit på Stallarna på typ fem år. Vi satt mest och hängde i sofforna i black jack-rummet, drack öl och fascinerades av ett par som i praktiken hade påklädd sex i soffan bredvid medan en dialog i sämsta såpastil utspelades framför våra öron. Oh, the drama of it all! :)

I går kväll var vi sju pers som såg på finalen av melodipestivalen hos mig. Det enda jag har lyckats undvika i år är andra chansen... ett uselt facit. Men jag fick faktiskt lite rysningar när Sibel sjöng. Av välbehag, ska tilläggas. Om jag rös när Charlotte Perrelli sjöng var det snarare av äckel. Vi käkade pizza och spelade spel till en bit in på natten. Mys.

Idag har jag mest suttit och plöjt igenom Simpsons-commentaries men jag har varit duktig också och kört distansträning. Det gick tungt men hyfsat fort. Imorgon är det exakt två månader kvar till Varvet så nu måste snart den riktiga formen börja infinna sig.

En liten kik framåt också: Fyra dagars arbetsvecka, nu utan utvecklingssamtal, YES, och sen är det redan påsklov. Hoppas kunna fixa biljetter till årets hockeymatch på fredag mellan Rögle och Malmö (må de brinna i helvetet). I så fall blir det nog ett par dagar hemma hos mamma och pappa till helgen. Har ändå inga fasta planer för lovet.

Inga kommentarer: