måndag 9 augusti 2010

Det här börjar bli komiskt

Jag sökte typ sex tjänster i Malmö- och Helsingborgstrakterna för ett par veckor sedan, mest för skojs skull. Jag känner egentligen inte för att jobba ett år till på min nuvarande skola men samtidigt vill jag verkligen följa min nuvarande klass under deras sista år innan de börjar högstadiet.

Nu har rektorerna på tre skolor hört av sig för att få mig att komma på intervju. Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli kontaktad av någon av dem, för då hade jag kanske inte sökt tjänsterna. Det är lite pinsamt att bli uppringd och behöva tacka nej. Men samtidigt känns det väldigt kul eftersom jag nu börjar inse att jag kommer ha en stor chans att få jobb när jag flyttar söderut nästa år. Detta trots att jag skrev ihop det personliga brevet till mitt CV på ungefär en kvart.

Kryssningen var jättekul, allt funkade perfekt om man inte räknar att jag blev fyra timmar försenad på vägen upp till Stockholm och fick åka buss hela vägen i stället för X2000.

Inga kommentarer: