söndag 15 augusti 2010

Igår, vad hände då?

Jag är ju expert på att inbilla mig att det är nåt fel på mig. Det senaste är att jag tror att jag börjar få problem med mitt minne. Att jag är tankspridd är ett välkänt faktum sedan tidigare, men jag tycker själv att det har börjat bli värre i slutet. Jag glömmer vad jag såg för film häromdagen, vad mina elever heter, alla möjliga saker. Det händer i princip varje dag att jag tänker: "Just det, det måste jag kolla upp på Internet!" och så jag går jag och sätter mig vid datorn och har då redan glömt vad jag skulle kolla. Jag får skriva listor och framför allt sätter jag en massa påminnelser på min telefon hela tiden. När jag försöker komma använda mitt huvud i stället för att komma ihåg, ja då tar det några minuter och så är det borta.

Att stress och ångest kan spela in och påverka mitt minne börjar kännas mer och mer sannolikt.

Inga kommentarer: