tisdag 31 augusti 2010

Varför jag är som jag är

Vissa har undrat hur jag så lätt kan somna när jag går på bio eller sitter och ser på TV. Jag är nu övertygad om att jag har en förklaring som har funnits framför mig hela tiden:

Det sitter i generna!

Pappa är här och hjälper mig med det förberedande arbetet inför renoveringen av mitt sovrum i helgen (det första av tre rum i lägenheten som ska fixas). Nu sitter han i soffan och sover framför TV:n. Och när jag tänker på saken är det alltid samma mönster varje gång jag är hemma hos mina föräldrar: framåt 19.30 (!!!) börjar det bli problem för både mamma och pappa, och någon timme senare är det MYCKET mer regel än undantag att båda sitter och sover. Men inte går de och lägger sig. Nejdå. Förr eller senare vaknar de och då ska det plockas fram fika. Sockret och koffeinet kör igång en andra andning, men någon kvart senare börjar de andas tungt igen och ögonlocken stängs. Själv är jag då oftast vaken men jag får bara anta att jag också blir likadan när jag blir äldre.

Inga kommentarer: