tisdag 3 augusti 2010

Hmm...

Mina planer är att jobba kvar på min skola detta läsår och sedan att försöka dra mig ner mot Malmö nästa höst. Mest för skojs skull sökte jag lite tjänster i Malmötrakten för nån vecka sedan, och nu precis ringde rektorn från en skola i Malmö och ville ha ner mig på intervju. Här är min dröm - ett jobb på en skola i Malmö... och jag tackade nej!

Grejen är att jag har flera anledningar att stanna i Växjö ett år til. Vissa känner jag inte för att redovisa här men det handlar också om att jag har en sexa i år som jag har varit klasslärare för sedan i fyran. Det hade känts jättejobbigt att lämna dem. Det handlar enbart om eleverna och inte min kollega, känner jag att jag bör understryka. Sedan är det lite andra småsaker som att vi ska göra om i min lägenhet till hösten och det skulle kännas bra att bo i en nyfixad lägenhet ett tag innan jag flyttar. Dessutom har jag ingen som helst plan för hur jag skulle bo i Malmö, och att börja försöka få en lägenhet såld i Växjö samtidigt som jag försöker hitta en att köpa i Malmö, det blir liiiite tajt när jag har en dryg vecka på mig innan jag ska börja ett nytt jobb.

Sedan blev jag ju inte erbjuden jobbet heller - men det är inte fy skam att bli kallad till intervju!

Inga kommentarer: