måndag 16 augusti 2010

Fattig!!!

Shit vad jag måste spara pengar resten av året nu.

Allt började jättebra i början av sommaren när jag, skrämd av krisen i Grekland och Sydeuropa, tog ut alla pengar jag hade på börsen. Givetvis såldes hela mitt innehav när kurserna var som allra lägst, och när jag till slut faktiskt fattade att detta inte skulle påverka den svenska marknaden och jag fick tummen ur att åter slänga in pengarna på börsen hade kurserna hunnit gå upp med sådär 15 %. Lyckat!

Och den här månaden ser riktigt bra ut: Först fick jag en faktura på 1 500 kr från SIBA. Jag tänker aldrig någonsin mer köpa något på kredit! Det var inte ens meningen att det skulle bli så men försäljaren lyckades förklara för mig hur fantastiskt det var och att jag skulle få en gratis kryssning. Det visade sig att man bara får åka på dagar som är aktuella om man skulle vara arbetslös.

Idag fick jag så min mobilräkning. 1 400 kr för två månader! WHAT? Jo, då är det givetvis bland annat räkningen för när jag var i USA. Försökte verkligen att ta det lugnt med telefonen när jag var där men det blev ändå svindyrt.

Augusti är också en av årets fyra månader när jag betalar till CSN. Drygt 3 000 kr dras från mitt konto den 28:e. Härligt.

Och så ska vi om två veckor börja renovera min lägenhet. Nya golv ska inhandlas, liksom färg/tapeter till väggarna, färg till taken, lister/karmar, you name it.

Skulle vara lite komiskt om jag får köpa en etta i Rosengård nästa sommar för att jag är en av de människor som driver vårt galna konsumtionssamhälle framåt. Och jag som inte ens är högerröstare...

Inga kommentarer: