fredag 5 december 2008

Haaaata SVT Text

SVT Text är fan dumma i huvudet.

Jag har en väldigt lugn hemmakväll och var till och med duktig och stack ut och sprang en runda. På en fredagkväll klockan nio, liksom. Sen var planen (sedan ett dygn tillbaka) att jag skulle titta på damernas störtlopp som började på SVT 21.30. Allt var upplagt, jag hade satt mig tillrätta i soffan, och så fick jag några minuter över innan sändningen skulle börja. Jag slökollade lite på SVT Text och gick givetvis in på sidan 300 (sporten) först av allt. Där stod det som översta rubrik, i gul text så att ingen skulle missa det, att Anja Pärson låg över två sekunder efter ledaren (sändningen var inte live utan eftersänd med kanske en halvtimme).

Fatta vad besviken man blir!

Jag kan möjligtvis acceptera att SVT Text vill vara snabba med nyheter. Speciellt när det är ett evenemang som sänds i en konkurrerande kanal. Men om man nu nödvändigtvis måste gå ut med resultaten innan det har sänts i de egna kanalerna hade det ju räckt med rubriken "Ställningen i damernas störtlopp" eller liknande. Det jävla puckot som skrev rubriken skulle halstras över öppen eld.

Kvällen förstörd.

(Ja, jag överdriver så klart. Men va fan... sur blir man.)

Inga kommentarer: