måndag 29 december 2008

He's back... he's the man behind the mask

Nu är jag äntligen tillbaka i Växjö. Så nice. Det har varit trevligt hemma hos föräldrarna men efter nio dagar är det väldigt skönt att återfå den fullständiga personliga friheten.

Var på hockey igår kväll med pappa och såg Rögle bryta sin långa förlustsvit och övertygande slå serieledande Luleå med 3-1. De spelade riktigt bra. Superkul att se den nya jättefina hallen. Över 5 000 människor hade följt vårt exempel.

Fick precis reda på att jag fick VG på alla mina tentor. Jag var den enda som hade VG på någon av tentorna vilket nog bevisar att det var rätt svårt att klara det om man inte är lärare. På grammatik- respektive uppsatstentorna var det 7 resp. 8 av 14 som blev underkända. Känns bra att ha inkasserat sina första högskolepoäng sedan 2001. Eller nej, jag tog faktiskt mina sista poäng 2003 (eller var det 2004?) när jag tog mig samman (under hot från min chef) och skrev klart min C-uppsats.

Nu är det förberedelser för nyårsfesten som gäller. Det ska städas, bord ska monteras ner och matbord/stolar ska hämtas. Catering-maten ska hämtas och betalas och diverse andra saker ska köpas. Viktigast av allt: mousserande vin ska införskaffas. :)

Later!

Inga kommentarer: