lördag 20 december 2008

I am so smart... S-M-R-T... I mean S-M-A-R-T

Jag flyttade hit till min nuvarande lägenhet i juni 2005. Sedan dess har jag tvättat i tvättstugan i nr 10 (jag bor i nr 6) enbart för att de som bodde här innan visade mig den tvättstugan. Det är inget fel med tvättstugan i sig men den ligger en bra bit bort. Jag har hela tiden vetat att det finns en tvättstuga i nr 2 (och på Gamla Norrvägen 11 men den ligger helt klart längre bort). Ikväll gick jag till tvåan för att kolla. Det är 144 steg från mitt hus till tvättstugan i nr 10 och endast 85 steg till den i tvåan! Och här har jag gått onödigt långt i 3½ år! Jag är så jävla korkad. Delvis är det iofs för att det bara finns en enda tvättstuga i nr 2 medan det är två stycken i nr 10, så jag har tänkt att det är säkert jättesvårt att få tvättid i nr 2. Men det såg helt OK ut på bokningstavlan. Så om en timme, när jag ska hämta min tvätt, ska jag också flytta min tvättcylinder från nr 10 och aldrig mer tvätta där. En epok är över.

Igår var Linda och jag i Köpenhamn. Riktigt mysigt. Vi gled runt på Ströget och sådär. Tittade i affärer och åt på en mexikansk restaurang. Sedan spenderade vi kvällen på Tivoli. Jättefint nu till jul.

Idag har jag skrivit tenta 2 och 3 på min kurs. Det gick bra. Så himla kul att skriva tenta igen! :)

Imorgon bär det hemåt. Pappa fyller år och sen stannar jag hemma och firar jul. Den 28 ska pappa och jag på Rögle-Luleå, min första elitseriematch någonsin, i den nya fina Lindab Arena. Ska bli grymt kul.

Mer bloggande blir det säkert hemma från Östra Karup.

Inga kommentarer: