onsdag 17 december 2008

It's coming

Julen är verkligen SÅ nära nu. Idag har jag klarat av del 1 av 4 av examinationen på den fjuttiga lilla kursen i engelska jag läser. 7,5 poäng liksom, normalt med så mycket. Idag var det oral presentations och jag stod och babblade i typ tio minuter om finanskrisen. Det gick bra, måste jag säga. Men det känns nästan lite taskigt att stå där och spruta ur sig en massa engelska och sedan ska de andra studenterna, som till skillnad från mig faktiskt går kursen för att de verkligen behöver det, stå och prata om något på stapplande engelska, supernervösa. Och det där lät givetvis kaxigt, men snarare är det ju löjligt av mig att gå kursen egentligen. Jag dum. De andra smarta.

Spelkväll hos Kalle efter seminariet. Vi spelade bland annat Cluedo och det tog en jävla tid. Till slut slängde vi ur oss gissningar och alla hade fel, så jag vet inte vem som vann egentligen. Linus förmodligen, för han gissade sist. :) Sen har vi diskuterat nyår en del och kommit fram till att vi verkligen måste beställa maten så fort som möjligt, helst innan helgen. Ska börja samla in pengar från folk. Bord och stolar är bokade. Lär bli nice. Fest hos mig, så att.

Imorgon är sista arbetsdagen innan jullovet. Yes! På fredag är jag ledig för tentaskrivning, och sen åker Linda och jag till Köpenhamn. Mysigt! På söndag bär det hemåt för att fira jul med familjen. Lyckades också fixa två av de allra sista biljetterna till Rögles match mot Luleå den 28/12. Blir förmodligen min första elitseriematch någonsin... ska bli sjukt kul.

Inga kommentarer: