onsdag 13 juli 2011

Another night, another dollar

Ska testa min tredje sleeping arrangement på fem nätter nu. Blev ju av med min underbara soffdyna idag så nu provar jag att sova på soffans skelett med några dynor från tre fåtöljer under madrassen. Kommer bli perfa.

Var ute och tog några riktigt fina bilder precis efter midnatt när solen lyste på andra sidan sundet. Det är strålande solsken nu för första gången på ett par dagar här i Tromsö men det är också kallt, bara fem grader. Känns som en sån där krispigt kylig oktoberdag och jag älskar det.

Tog en promenad uppe på toppen av ön i eftermiddags. Hur fint som helst, en stor sjö med en massa fåglar och berg i både väster och öster. Hur uppfriskande är det inte att behöva jacka och handskar mitt i juli, liksom?

Efter Bob kom hem från jobbet körde vi lite öl, vin, nachos (som av okänd anledning är typ fem gånger billigare än vanliga chips) och ett par Curb-avsnitt. En perfekt avslutning på vistelsen. Det blev precis lika bra med det här breaket som jag hade hoppats på. Imorgon runt midnatt återvänder jag till växjö om allt klaffar. Det har varit en riktig upplevelse att återvända hit efter 30 år och se Tromsö som vuxen och jag återvänder gärna hit igen om några år. Men nu ser jag fram emot
get-togethern med växjöfolket
På torsdag, tillträdet på fredag och den traditionella tennishelgen efter det. Och sen
flyttar jag på måndag. Känns så jäkla kul och spännande och de kommande månaderna är ett enda oskrivet blad. Som jag länge har önskat att mitt liv skulle kunna få bli. Nu är
det dags.

Inga kommentarer: