lördag 2 juli 2011

Rear ut mitt liv

Säljer följande:

Min säng: http://www.blocket.se/vi/34700555.htm SÅLD!

Mitt köksbord och 4 stolar: http://www.blocket.se/vi/34700542.htm (redan tingade)

Min soffa: http://www.blocket.se/vi/34701549.htm (fortfarande tillgänglig)

Hela den här flyttgrejen känns konstig. Jag packar ner allt i lådor (kommer ingenstans men ändå) och säljer en del av mina möbler. Fram till nu har det nästan enbart känts bra - ett nytt liv och en massa nya chanser - men just nu känns det... konstigt. Jag har hamnat i en liten sommarsvacka, vilket visserligen är helt normalt eftersom jag nästan alltid mår lite sämre på sommaren, och vet inte alls vad jag vill. Inget alternativ känns speciellt lockande. Jag skulle inte vilja vara i Malmö just nu, men jag skulle inte vilja vara här heller. Och så har jag mått lite illa den senaste veckan dessutom. Allt hör givetvis ihop. Men nu ska jag snart börja mitt nya liv... allt ska bli så mycket bättre... allt löser sig bara jag får komma till Malmö. Tänk vad enkelt det skulle vara om världen funkade så.

Men jag antar att det är normalt att man sviktar en aning i en sådan här situation. Jag är som 10 000 m-löparen som känner sig i fantastisk form, leder hela loppet men som har gått ut en aning för hårt och börjar krokna när det är tre varv kvar. Men när klockan ringer för sista varvet finns det förhoppningsvis krafter kvar till en mäktig spurt.

Trevliga vänner har jag i alla fall. Skulle se på film med Allyson, Anneli och Christoffer ikväll och det blev precis lika svårt som vanligt att bestämma vad vi skulle se. Det slutade med en kompromiss (Top Gun på Blu-Ray, givetvis inte alls fel) efter mer än en halvtimmes stenhårda förhandlingar.

Blä, imorgon ska det bli jättevarmt. Funderar på att spendera dagen i källarförrådet och packa lådor. Där är det alltid svalt och skönt.

Inga kommentarer: