måndag 2 juli 2012

Badkruka

Kan inte fatta att det är 2 juli och jag har inte badat i havet eller sjön ännu. Men jag tror i och för sig inte jag är ensam om det. Vi kan ta idag som exempel. Jag har ledigt och det är soligt och det är sommar. Två små problem bara. Det är 18 grader varmt och i vattnet är det kanske 16-17, max. I Växjö tog jag ofta premiärdopp i maj men då var det när det var riktigt varma dagar - då kan man tycka det är jätteskönt att kasta sig i en kall sjö i någon minut för att svalka sig. Får väl se vad som händer framöver men snart är det jävlar dags.

Helt OK dag idag - jag har slöat och lite annat. Jag städade lite halvhjärtat eftersom badrummet började se för jävligt ut och det var dammråttor lite överallt i lägenheten. Precis när dammsugaren var ställd in i skåpet igen kom det en vindpust som inte var av den här världen (jag vågar inte spekulera i vilken värld den kom ifrån men förmodligen kan det ha varit en kollektiv lättnadens suck som  gick genom Sverige efter att de förbannade ASEN som brutalt gruppvåldtog kvinnan på Mariannelunds flyktingboende inte fick sänkta straff i hovrätten) genom den öppna balkongdörren och en blomkruka i närheten kraschade rakt ner i min dator. Hundra skärvor på golvet och en hel del jord rakt ner i datorns tangentbord. Så fram med dammsugaren igen, varpå jag lyckades suga upp två av tangenterna. Därpå följde det mysiga jobbet att riva upp en full dammsugarpåse (fy fan vad äckligt!) för att leta. Efter utfört uppdrag insåg jag att 3-tangenten hade tagit tillräckligt stor skada av smällen för att inte kunna sättas fast ordentligt igen. Som tur är har jag ännu en 3:a. :)

Dags sedan att cruisa iväg i den lånade bilen till Preem för en "Finast"-tvättning. Helnöjd över att jag lyckades med detta, och inte lite lycklig över att ha fått sitta inne i bilen när den automatiskt tvättades, gled jag vidare till Rönneholmsparken där jag satt och läste halva eftermiddagen. På kvällen lagade jag och Jenny mat och spelade Beach Spikers. Datorn vann konstant med två eller tre bollars marginal, oavsett hur bra vi spelade. Det tog mig flera matcher efter att hon gått hem innan jag slutligen lyckades knäcka de satans kubanskorna.

Nu packa - imorgon Estocolmo!

Inga kommentarer: