tisdag 10 juli 2012

Pengahelvete

Nu fick jag äntligen min semesterersättning efter två veckors ovisshet. Ett skönt tillskott som ska sparas för att ha råd med...

Kanske...

Bidrag till Japan-resan?

Nej!

Way out west-biljetter??

Nope!

Raka vägen till sparkontot?

Glöm det!

Nej, jag hade tänkt använda pengarna till att köpa ett vindskydd till en Ford Focus Cab! Eller ja, det räcker ju inte till det men det är en bra bit på vägen! Vad kul det känns! Hur fan kan en bit tyg och lite hårdplast kosta flera tusen kronor? Och varför, VARFÖR glömde jag det på en vändplan mitt ute i ingenstans i mörkaste Småland? Och varför kollade jag inte upp hur dyrt detta skulle bli för mig så att jag kunde ha vänt, kört 40 mil och hämtat skyddet? Nu är det ju helt säkert förstört.

Så jäkla tråkigt. Finns inte mycket som känns tristare än att göra av med mycket pengar på något helt onödigt bara för att man har glömt hjärnan hemma. Godnatt.

Inga kommentarer: