torsdag 5 juli 2012

WOW

Det är nog inte ett sammanträffande att Way Out Wests initialer blir WOW.

Jag har redan tyckt att årets uppställning är jättebra men när de igår avslöjade att de har bokat Kraftwerk visste jag inte riktigt hur jag skulle reagera. Lyrisk över en så bra line-up och irriterad över att jag inte har biljett. Visst kan jag köpa en men det är nästan 2000 det handlar om och den här sommaren är det tveksamt om det funkar.

Följande band skulle jag gärna eller mycket gärna vilja se på årets upplaga:

Kraftwerk, Blur, Bon Iver, Memory House, Frank Ocean, Here we go magic, Best Coast, OFWGKTA, Bowerbirds, Korallreven, Deportees, The Royal Concept, Ben Howard.

Med andra ord bara en bråkdel av allt, men framför allt när det gäller Kraftwerk (vilka jag förvisso har sett live tidigare men de är ju liksom gudar), Bon Iver, Frank Ocean, Best Coast och OFWGKTA känner jag att det är bara vansinne att inte försöka fixa detta.

HMM.

Inga kommentarer: