söndag 15 juli 2012

Underbara människa!

Jajamensan, den var kvar! Efter en ganska lång färd ut i obygden blev jag först besviken över att inte se vindskyddet ligga kvar där jag lämnade det, mitt på en grusparkering nere vid sjön Rottnens strand. Ett par sekunder såg vi dock att någon fantastisk person hade ställt det prydligt mot ett träd precis intill.  skönt! Den här personen kunde ha tagit det, slängt det, vad som helst. Det kunde ha varit sönderbitet eller -trampat av vilda djur (typ elefanter eller dinosaurier) men det enda spår som naturen hade satt på det var en del fågelskit, och det ska inte vara några problem att tvätta bort. Bättre lite skit i skogen än ett fullkomligt kaos. Nåt sånt.

Kvällen innan hade vi varit på trevlig hemmafest och sedan också haft det bra på De Luxe, med bra dansmusik och ypperligt sällskap. Fina grejer.

Ingen aning vad jag ska göra de kommande dagarna, men jag funderar lite på att utforska Lund imorgon och ta med datorn så att jag kan sitta på stadsbiblioteket och skriva lite på en novell eller vad det nu kan tänkas bli. Kan inte sitta och ruttna i min ensamhet (det är inte speciellt synd om mig egentligen). Men skönt att ha lite planer för de kommande veckorna - lite besök, Båstad, Karlskrona, Liseberg, OS, och så kommer ju Malmöfestivalen som stabil avslutning. Ska nog kunna bli helt OK. Jarå.

1 kommentar:

Jens sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.