söndag 19 augusti 2012

Luft!

Jag hatar verkligen värme. Innerligt. Den här sommaren har varit så väldigt skön - för en gångs skull. Och nu när jag har börjat jobba... då kommer värmeböljan.

Är jag då inte väldigt löjlig när jag klagar över varma och soliga dagar efter en sval och regnig sommar? Vi kan säga så här: hade det funnits ett omedelbart hot om global nedkylning hade jag varit a very happy panda. Jag fungerar inte alls bra i värmen - jag drar ner persiennerna, sätter bordsfläkten 30 cm från ansiktet och kan sitta så i timmar. Allt medan jag längtar efter höst och vinter som ett barn längtar till julafton.

Men visst, så länge man är hemma funkar det ändå någorlunda. Att sitta i varma arbetsrum och ha lektioner i kvalmiga lektionssalar är på gränsen till mardröm. I vanliga fall ser jag enormt mycket fram emot första skoldagen med kidsen men i år är jag mest orolig. Enbart pga vädret. Kanske ska jag söka jobb på Grönland eller i Sibirien.

Nåja. På tisdag är det Loney Dear här i Malmö och på lördag fucking oslagbara Damien Rice i Sthlm. Bättre kan det knappast bli.

Inga kommentarer: