onsdag 8 augusti 2012

Skåne!

Vilket underbart landskap jag lever i. Tog tåget till Simrishamn på morgonen, sedan buss till Kivik. Det ösregnade på bussen men sedan var det soligt när jag gick längs stranden upp mot Haväng. Vände sedan västerut och gick genom häst- och kohagar, över böljande fält och kullar, förbi pittoreska gamla hus och genom stilla skogspartier. Åt lunch under några gamla ekar på en stor äng och då kom skyfallet. Träden skyddade mig vänligt och jag behövde inte ens ta på regnkläderna. Avslutade den ca 17 km långa vandringen med att förundras över Brösarps backar där jag fick skula under en hängande tall - det var verkligen som att gå in i en koja - innan jag tog bussen tillbaka till Malmö med bara ett byte. Alla dagens resor var givetvis gratis. Tog massor av fina bilder men kan inte lägga upp dem eftersom jag bloggar från mobilen.

Men en sjukt bra dag - mina batterier var redan fulladdade efter en lång semester men det här var verkligen pricken över i på en allt som allt riktigt bra och lugn sommar.

Man kan bara älska Skåne.

Inga kommentarer: