torsdag 23 augusti 2012

Now that you're gone

Ja sommar, nu när du är slut för den här gången (peppar PEPPAR!!!) (woohoo) tycker jag det lämpar sig riktigt fint att kora sommarens soundtrack. De två artister jag lyssnat överlägset mest på är The Tallest Man on Earth och Frank Ocean. Båda släppte skivor som överträffade alla förväntningar. På den förstnämnda hade jag inte ens några förväntningar alls. There's no leaving now var något i stil med melankoliskt sprudlande försiktig, och channel ORANGE var soldränkt LA-soul framförd av en gudabenådad sångare.

Och så... sommarens två bästa sånger:





Rysningar... och fler lär det bli till helgen när jag äntligen ska få beskåda den enda av mina riktigt stora idoler som jag aldrig sett live: Damien Rice. Har inte sett fram emot en konsert så här mycket sedan jag såg Kings of Convenience för första gången. :)

Inga kommentarer: