torsdag 8 maj 2008

Gensnöre

Genrepet blev ett gensnöre. Inte bra. Jag skulle göra samma sak som förra året hade jag tänkt mig - springa 10 varv på en skogsslinga som är 2 174 meter lång (nej, jag är inte riktigt så stor nörd att jag själv har mätt upp den, det står på skyltarna). Förra året gick det bra men idag var det diverse problem. För det första var det 21-22 grader varmt och soligt vilket inte är idealiskt när man ska springa långt. Dessutom fick jag skoskav (trots ordentlig plåstring), min hud gjorde ont under foten och det var ett par andra saker som också bidrog till att jag beslutade mig för att lägga ner efter fem varv. Visst, jag fick nästan 11 km löpning i benen och det var väl bra. Och det kändes bra i benen. Så om bara vädret blir bättre (dvs. svalare och molnigare) och jag lyckas plåstra mig ordentligt tror jag att jag har all chans att lyckas nästa lördag.

Ikväll är det körövning enbart för killarna vilket låter halvkul. Så jag sticker nog i halvtid för att joina Tessans quiz-lag på Harrys. Har aldrig varit med på det tidigare men har hört att det ska vara kul. Musikfrågesport kan ju inte vara fel.

Imorgon blir det fest på campus och utgång på Stallarna. Helgen är (nästan) här!

Inga kommentarer: