onsdag 14 maj 2008

Nyhetsmästarna

Mitt under en lektion idag ringde Emma Wilson från SVT och meddelade att vår klass har gått till final i Lilla Löpsedelns tävling. Jag anmälde klassen förra våren efter att vi hade jobbat mycket med nyheter under hela läsåret. Vi var med och tävlade i höstas och gick igenom de tre omgångarna obesegrade. Nu är det tydligen så att vi är den klass av alla som har varit med på hela året som har fått ihop flest poäng. Detta innebär att vi får möta en annan skola i "riksfinal" om två veckor! Inte nog med det, jag får åka upp till Stockholm med tre elever för att tävla i direktsändning! Resa och boende betalas av SVT. Om jag tycker det känns som ett äventyr (vilket jag gör) kan jag bara anta att det känns ännu större för de tre eleverna i fråga.

Så bänka er vid TV-apparaterna torsdag 29 maj (tror det sänds kl. 9.30 men det läggs även ut på svt.se i efterhand) och heja på mina duktiga elever!

Inga kommentarer: