lördag 10 maj 2008

I'm stupid

Undrar när jag ska lära mig. För ett par veckor sedan i Göteborg glömde jag både min jacka och min mobiltelefon på en pub och det var ren tur att någon ärlig person hade lämnat in grejerna. Ikväll gick jag hela vägen från Stallarna till min lägenhet (för er som inte vet är det ungefär 5 km) för att upptäcka att jag hade glömt min jacka hos Weronica, och i jackan låg mina lägenhetsnycklar. Relativt fucking frustrerande känsla att stå utanför sin lägenhet och inte komma in. Reservnycklar finns hos Tobias (är i Göteborg över helgen) och Camilla (inte en chans att jag ringer och väcker henne). Så jag fick snällt ta mig tillbaka till campus igen, mitt i natten. Men jag insåg att jag inte ville gå en mil, så jag tog en taxi - campus tur och retur. Det gick på 205 kr vilket i och för sig inte var så fruktansvärt farligt men ändå en otroligt onödig kostnad.

Och detta är inget nytt fenomen heller. I hela mitt liv har jag glömt saker överallt - speciellt kameror. Jag vet inte hur många kameror jag har slarvat bort. Senaste gången (förutom i Gbg alltså) var på campus i höstas då jag blev av med min förra digitalkamera på en fest. Man kan tycka att jag borde lära mig av mina ganska kostsamma misstag... but no.

Inga kommentarer: