torsdag 29 januari 2009

Jag duger inte som jag är

Jag har precis fått reda på att jag inte duger. En rejäl kil har slagits ner i mitt självförtroende. Mer specifikt måste jag helt enkelt byta namn.

Jag deltar ju i olika marknadsundersökningar på nätet med jämna mellanrum - får inbjudningar på min mail. Ett av företagen frågar alltid "Är du (mitt namn)?" Jag har alltid uppfattat den frågan som en försäkran om att det inte är någon annan som ska svara på undersökningen. En väldigt korkad fråga ändå, men det är inte viktigt nu. Man kommer ALLTID vidare till undersökningens första fråga efter att ha svarat Ja.

Inte idag. Jag bekräftade att det mycket riktigt var jag som satt vid datorn varpå jag kom direkt till ett fönster som meddelade att jag inte uppfyllde de krav som ställdes för att få delta i undersökningen. Detta skulle verkligen kunna betyda att alla som heter något annat än mig är OK. Så tolkar jag det i alla fall.

Jag smider hämndplaner as we speak.

Inga kommentarer: