torsdag 22 januari 2009

Previously

Har bara inte känt för att blogga de senaste dagarna. Så här kommer en liten sammanfattning av vad som har hänt:

* Jag har dragit på mig nåt märkligt. Jag har på gränsen till magknip större delen av dygnet och är lite, men bara lite, mer snuvig än vanligt. Jag hoppas det inte blir värre i alla fall.

* Barack Obama har svurit presidenteden (även om det gick lite knackigt) och blivit USA:s president. Den första vettiga på många år. Och även om allt känns som en sentimental TV-film måste jag verkligen säga att jag tror att Obama kan förändra världen. Inte minst genom att folk för första gången på länge förhoppningsvis kommer att känna sig motiverade att själva arbeta för en bättre värld. För vad finns det för mening att göra det när ens ledare gör precis tvärtom?

* TV-säsongen har börjat! Äntligen! Och då snackar jag givetvis om den amerikanska. Eller, den har ju inte börjat, den har fortsatt efter juluppehållet. Äntligen nya avsnitt av The Office, The Simpsons och 90210. Och i mars drar South Park igång. Men bäst av allt är givetvis att två serier har börjat nya säsonger: 24 (efter ett ganska långt uppehåll efter säsong 6) och Lost (som går in på sin näst sista säsong).

* Linda och jag firade halvårsjubileum igår. Fatta vad tiden går!

* Jag har köpt PSP, alltså ungefär en bärbar PlayStation för er som inte vet vad jag menar. Man kan göra en hel del andra saker än att spela spel med den också. Har velat ha en PSP länge men nu var det dags.

* Och där höll jag på att somna framför datorn så nu är det dags att stänga ner den och lägga huvudet åt sidan och nanna.

Inga kommentarer: