måndag 5 januari 2009

Vargavinter


OK, det kanske är lite att överdriva. Men när det är ner mot minus 15 i Växjö måste man faktiskt nuförtiden få säga att det är riktigt jäkla kallt. I morse hade jag -13 på balkongen och det var -15 på Söder. Nu, klockan halv elva på kvällen, är det 12-13 grader kallt igen och det har inte varit över -7 idag. Linda och jag tog en promenad på Växjösjön igår och det är härligt vintrigt att se familjer vara ute och åka skridskor, barn spela hockey mitt ute på sjön och här och där personer i ensamt majestät som glider fram på långfärdsskridskor. Förra vintern tror jag inte det var en enda dag när hela sjön var igenfrusen så att man kunde gå på den. Då är det något fel. För mig som kalenderbitare måste jag ändå säga att det är en bit kvar till -22 grader som jag var med om här i stan när jag skulle cykla till skolan en vintermorgon 1996. Det har också varit ett par riktigt svinkalla nyårsaftnar för sådär 6-7 år sedan när det var ner mot -20 åtminstone en av gångerna.

Just det ja, för att gå över till något helt annat har det gått riktigt bra i poker de senaste dagarna. Jag kammade bland annat hem över 900 spänn i en turnering igår där jag sammanlagt hade satsat 40 kr. Blev tvåa av 84 deltagare. Helt OK!

Inga kommentarer: