måndag 26 januari 2009

Sjuk

Det suger att vara sjuk. Jag vet knappt när jag hade feber senast men nu har det slagit till. Jag har känt att något har varit på gång de senaste dagarna, men inte förrän i går runt lunch började jag känna mig mer och mer hängig. Temperaturen gick upp och när den nådde 38,4 började jag ta Alvedon. Mådde riktigt kass sen hela kvällen men blev ompysslad av Linda vilket räddade dagen.

Idag mår jag bättre men jag har fortfarande feber. Det är OK att vara hemma men man blir ganska rastlös. Det tråkiga är att man förlorar så mycket inkomst. Karensdag är ingen lek. Det verkar vara värsta epidemin som går i min klass just nu - elva var borta i fredags och inför idag hade jag fått fem sjukanmälningar på "nya" elever. Undrar om det är jag som smittat dem eller tvärtom...

Inga kommentarer: