måndag 12 januari 2009

Om baggarna

Det positiva var att Låt den rätte komma in fick fem guldbaggar. Det gillar vi. Däremot var det irriterande att De ofrivilliga var nominerade i så många klasser men blev så förbisedd. Jag har inte sett Maria Larssons eviga ögonblick men jag känner bara på mig att det inte är en film för mig. Så... lite synd att den fick så mycket. Men men.

Har nu sett Vicky Cristina Barcelona (Woody Allens senaste) med Javier Bardem, Scarlett Johansson och Penelope Cruz. Den var lättsam och ganska kul men jag förstår inte riktigt att den kunde vinna bästa film inom musikal/komedi-klassen på Golden Globe. In Bruges (som ju Colin Farrell vann bästa huvudroll för) var annorlunda men ingen film man kommer att se igen. Nu har jag påbörjat Frost/Nixon och den börjar åtminstone lovande.

Inga kommentarer: