söndag 28 november 2010

Aldrig Malmö, alltid Malmö

De pepparkakshus som ikväll kunde beskådas hemma hos Maria och Linda var fantasifulla, snygga, avancerade, smaklösa och juliga. Mitt föll uppenbarligen under två av dessa kategorier, vilket är svårt för mig att greppa med tanke på hur makalöst monstruöst slutresultatet blev. Jag applicerade hundratals små gelébitar i gult, rött och grönt på taket, fastklistrade i rosa kristyr. Detta toppades med en skorsten av blå sura flaskor och en hallonbåt i toppen. De andra hade åtminstone någon form av tanke bakom sina kreationer. Men det var skoj, var det. Skoj. Om jag skulle sammanfatta det med åtta ord... skoj.

De Luxe var väl inte lika upphetsande men det är ändå nice att komma dit någon gång ibland.

Mina vänner hade lyssnat på min önskan om att jag gärna skulle mottaga Seinfeld säsong 3 som födelsedagspresent. Maraton väntar imorgon, möjligen med avbrott för ett av de allra sista skälvande True Blood-episoderna.

Rögle krossade Madlmö på hemmais med 6-0 ikväll. Det är inte alltid man får jubla när ärkerivalen är motståndare men denna afton fanns det inte mycket för det hatade MIF att sätta emot Panelin-Borg, Liljenwall och övriga i ängelholmslaget. Fantastiskt!

Det är inte ens december och redan har tre flaskor Blossa 10 gått åt, redan har 20 cm snö fallit, redan är jullistan på Spotify i full rullning och redan känns det helt enkelt som jul. Det är lite oroväckande med tanke på att det kan komma att innebära att julen i år tar slut innan den börjar.

Inga kommentarer: