torsdag 11 november 2010

Övertid

Nu har min chef fått mig att gå med på att jobba en timmes övertid i veckan. Min precious sovmorgon på fredagar - har inte haft min första lektion förrän 10.00 på fredagar den här terminen - är nu borta. Ingen annan kunde ta SvEn-undervisningen på Fagrabäck så det fick bli jag. Om nio timmar börjar lektionen och jag är inte riktigt säker på vad jag ska göra. Det här blev bestämt idag och jag känner mig lite vilsen men det ska nog funka. Jag har sagt att det får bli fram till jul och inte längre, men vi får väl se. Det blir ju ändå några hundra extra i månaden. Plus att det ska bli riktigt kul att få stå och undervisa på Fagrabäck igen - det har jag inte gjort sedan min sista praktik år 2000. Och jag tror aldrig jag har jobbat som lärare på en högstadieskola... hmm... jag borde verkligen ha vickat någon gång. Jo, just det, jag var på Norregård en gång. Men Fagrabäck känner jag ju en del ungar på eftersom en del har gått på min skola tidigare.

Har haft en riktigt mysig kväll hos Allyson med Axel och Anneli ikväll. Vi körde glöggpremiär - nya Blossa Saffran var en höjdare! - och åt nybakade lussekatter samt spelade Mario Kart Wii som jag faktiskt aldrig har provat. Riktigt kul! Men bäst var så klart att bara ta det lugnt med goda vänner.

Nu får det bli att titta på Lyxfällan och eventuellt lite True Blood i sängen tills jag är så trött att jag knappt orkar ställa ner datorn på golvet.

Inga kommentarer: