tisdag 2 november 2010

Sydney

Drömde i natt att Tobias, Fredde och jag åkte till Sydney. Jag kommer inte ihåg speciellt mycket annat egentligen. Men jag vaknade 5.31 och behövde gå och kissa. När jag sedan skulle gå och lägga mig igen tänkte jag att det var en rätt schyst dröm och att jag gärna drömde vidare på den. Och mycket riktigt, så blev det! Jag tycker det är så coolt när man kan bestämma vilken dröm man ska drömma. Händer faktiskt ibland men inte så ofta.

När drömmen fortsatte var Fredde av nån anledning inte med längre. Tobias och jag bodde hos någon familj. Killen i familjen skulle visa oss runt i stan och efter en stund kom vi till en jättestor flod. Vi hann bland annat se en kolossal staty, säkert minst 200 meter hög, och en kyrka som skruvade upp sig själv ur marken och kom ner igen. Sedan blev det jävlar-i-att action. Plötsligt störtade ett enormt passagerarplan rakt ner i floden där vi stod och bildade en nåååågot överdriven tsunami. Jag sköljdes med och lyckades hamna på taket till en skyskrapa - some wave! Där uppe låg/stod jag sedan och försökte skrika ner till marken om hjälp, men givetvis var det ingen som kunde höra mig. När den sköna Australiendrömmen på det här sättet övergick i mardröm var det bara logiskt att jag vaknade.

Ikväll drar jag till Kalle i Stockholm - ska bli hur kul som helst!

Inga kommentarer: