lördag 27 november 2010

Hej tinnitus

Det har verkligen varit en galen kväll i mi casa. Tretton högljudda tolvåringar har ockuperat min lägenhet och spelat TV- och brädspel i över sex timmar. Det har varit kul, det ska jag erkänna, men jag har mest gått runt och oroat mig för att grannarna ska avliva mig så fort de får chansen. Jag har gjort vad jag har kunnat för att få ner ljudnivån, speciellt efter 22 (något som ändå gick relativt hyfsat), men det är lite mission impossible. Målet är ju ändå att alla ska ha så kul som möjligt och att de ska få något att kunna se tillbaka på och tänka att "shit vad kul vi hade den kvällen". Och jag tror nog att det blev så, men det är väldigt skönt att sitta i en helt tyst lägenhet nu och bara höra ljudet från tangentbordet när jag skriver.

Imorgon kväll blir det julpysselkväll med gänget, komplett med pepparkakshustävling. Dessförinnan ska jag ta det riktigt lugnt och bara njuta av en ledig dag. En lugn, tyst, skön, ledig dag. Mina öron!

Inga kommentarer: