torsdag 18 november 2010

Juli 2011

Det känns inte OK att behöva vänta åtta månader till nästa Harry Potter-film, även om man redan vet vad som kommer att hända. Speciellt inte när man vet att alla scener har filmats för länge sedan. Senast jag kände något liknande - visserligen var det mycket värre den gången - var 2002 när jag gick ut från bion efter Sagan om de två tornen. Det var riktigt plågsamt. Dödsrelikerna - del 2 kommer med all säkerhet att bli en storartad och utmärkt avslutning på den här filmserien men den sista boken borde inte ha delats upp i två delar. Om det går att göra en film av 1 000 sidor Fenixorden går det rimligtvis att göra detsamma av 700 sidor (tror det var nåt sånt) Dödsrelikerna. Nu tyckte jag i stället att vissa scener var lite väl utdragna. Inte så att det blev segt på något sätt - men det kändes som om David Yates medvetet hade gjort filmen riktigt lång för att han ska kunna säga att det ju hade varit omöjligt att visa en fem timmar lång film på bio. Sanningen är att det hade varit fullt möjligt att göra en tre timmar lång film av hela boken.

Men men. Nu får man ju ytterligare en film att se fram emot och dessutom kommer jag att hinna läsa den sista boken en gång till.

Min lägenhet blev värderad idag och värdet hade stigit med 10-15 % sedan förra värderingen i februari, enligt mäklaren som var här. Det tycker jag är en väldigt bra utveckling med tanke på att jag kanske la 3 % av köpsumman på renoveringen. Detta innebär också att lägenhetens värde har stigit med kanske 65 % jämfört med vad jag köpte den för. På fredag kommer en annan mäklare och förhoppningsvis säger han/hon något liknande.

Godnatt! Imorgon kväll är det Assassin's Creed: Brotherhood till PS3 som gäller. Old skewl nördorama!

Inga kommentarer: