torsdag 25 november 2010

Soundtrack of winter

Funderade idag på om jag hade någon speciell musik jag ofta lyssnar på när det är vinter, snöigt och kallt. Jag har liksom soundtrack till alla andra sinnesstämningar, årstider och situationer, men just vintern är det faktiskt dåligt med. Men det finns en klockren låt, och jag tror att det som känns väldigt mycket vinter med den är att den är så sparsmakad men ändå så vacker. Precis som den kalla årstiden går den på sparlåga och är flera gånger på väg att släckas helt, men blommar ut i små explosioner av harmonier. Jag tänker mig att jag sitter i en bil mitt i natten, på en vinterväg i sydöstra Canada, på väg in i vildmarken. Men jag är kanske lite för påverkad av texten.

1 kommentar:

onlyme sa...

inget man bör outa om man ska slippa skämmas... men själv tycker jag peter jöbacks - snön föll är så där vintrig och får mig att bli vemodig o tårögd...