fredag 5 november 2010

Stockholm...

Vet inte vad det är med Stockholm som gör att jag inte får den där känslan. Jag får den i Malmö (typ hela tiden), det händer att jag får den i Göteborg, speciellt i områdena kring Vasastan, men i Stockholm har jag än så länge inte fått den. Gamla stan borde vara bästa triggern i Sverige egentligen, med tanke på hur mycket det påminner om Prag. Men nej, vår huvudstad är fin och allt det där, och det finns givetvis så enormt mycket att utforska, men jag tror aldrig det kommer att bli Stockholm för min del. Det är bara inte jag.

Däremot har min vistelse där, tisdag till torsdag, varit skitkul. Kalle och jag har hängt på stan och haft det gott. I onsdags kväll var vi på Och himlen därtill, Skrapans skybar på 26:e våningen på Söder med utsikt åt alla håll. Deras mojito var den näst godaste jag druckit hittills, bara slagen av den på Hiltons skybar Cloud Nine i Prag.

Nu är höstlovet nästan slut. OK, det är tre dagar kvar men det känns lite surt ändå. Det kommer att bli några riktigt slitiga veckor på jobbet nu och jag vill inte. Men idag ska jag i alla fall mest ta det lugnt, kolla på TV-serier, kanske spela lite, förhoppningsvis träna... och så blir det en kväll med kompisarna.

Lyssnar fortfarande mycket på denna uuunderbara bit:

Inga kommentarer: