måndag 7 februari 2011

En ny grön våg

Såja, då har jag flyttat ut i skogen igen. Denna gång till byn Gondolin där det växer persikoträd mitt i vintern, där djur blir kära i varandra oavsett ras, där det kostar 500 spänn att få sina skor putsade, där jag spenderar långa lugna stunder fiskande i havet eller i ån medan sköna toner spelas i bakgrunden. Det är det som är livet i Animal Crossing, där livet aldrig blir stressigt (möjligtvis med undantag för när man försöker komma undan ilskna bin som man precis har skakat ner från ett träd) och där norrskenet lyser upp natthimlen i februari - det är åtminstone vad ryktet säger i byn.

Tog ikväll del av Allans Salonger anno 2010 via en filmvisning på duk nere på Norrtull tillsammans med resten av kören. Det var riktigt kul att få höra och se resultatet av allt deras jobb från förra året, speciellt eftersom jag inte deltog själv. Det som slog mig var hur falskt det lät men hur härlig kör jag faktiskt är med i. Det är OK att bjuda på sig själv men det är också OK att stå lite i bakgrunden. Kommer att sakna detta om jag flyttar.

Regnet vispar in mot fönsterrutorna i omgångar och smälter bort det understa lagret av snö som envist har legat kvar sedan slutet av november. Det är inte vår i luften men dagarna blir ljusare för varje dag som går och livet blir lite lättare. Jag njuter av detta och känslan av att veta att lägenheten äntligen är helt färdig efter att mamma och pappa har varit uppe i helgen och hjälpt mig med de sista detaljerna. Nu har mörkret för många timmar sedan lagt sig över taken och nattmusik strömmar ur högtalarna. Imorgon kommer en ny dag.

Inga kommentarer: