söndag 20 februari 2011

Nätet...

... var ganska dålig redan på 90-talet (filmen med Sandra Bullock). Men Nätet här hemma har inte varit långsammare sedan 1998 när vi fick bredband på korridoren. Eller nä, egentligen verkar det inte vara nätet det är fel på för jag får ut mina 100 Mb/sek i exempelvis PS3:n och 360:n. Men på datorn får jag vara extremt glad om jag kommer upp i 10 Mb och de sista veckorna har det hänt något jäkligt märkligt, vet inte vad, och helt plötsligt är jag nere i hastigheter i stil med ADSL på början av 2000-talet. Kommer som mest upp i 2 Mb. Så att  ladda hem en film (som om jag någonsin skulle göra nåt så hemskt) skulle - rent teoretiskt, givetvis - i vanliga fall ta några minuter, och nu snackar vi 1-2 timmar. Det är nåt strul med mitt nätverkskort eller moderkort eller jag vet inte vad. Jag orkar bara inte lämna in datorn på reparation igen. Vet inte hur många gånger den varit iväg.

Mycket stabila insatser i sprinten idag av Emil Jönsson och Charlotte Kalla. För att inte tala om Jens Byggmark som tog VM-silver i slalom. Kul!

Fem timmar kvar nu.

Inga kommentarer: