torsdag 24 februari 2011

Roadtrip

Härlig dag i London igår. Fredde jobbade så jag spenderade dagen i Europas största stad på egen hand. Kollade in lite nya skyskrapor, åkte en jäkla massa tunnelbana och en del dubbeldeckare, hyrde cykel och försökte ta mig fram genom bankdistriktet, tog ett besök på det enorma British Museum (inte riktigt min cup of tea men givetvis väldigt imponerande). Gled sedan in på HMV på Oxford Street - det är inte normalt med en så stor skiv- och filmaffär - och fick testa 3DS! Underbart kul.

Nu är det torsdag morgon och Fredde och jag ska på roadtrip. De huvudsakliga målen för dagen är Stonehenge, där jag faktiskt aldrig har varit, och Bath med de romerska baden osv. Lite öl kommer nog slinka ner. Vi ska försöka hitta ett billigt och mysigt Bed & Breakfast och imorgon bär det förmodligen av till Arundel Castle innan vi rullar tillbaka till Horley.

Out and away we go!

Inga kommentarer: