lördag 26 februari 2011

Första färgen

Då är vi tillbaka i Horley. Det har varit en mycket intressant miniresa och det känns verkligen som om vi har upptäckt det äkta England, bortom Londons glam och stress. Har tagit massor av bilder och filmat en del. Nu är jag dock mäkta trött och kommer snart att däcka av just denna anledning, och därför nöjer jag mig med att konstatera att vi kommer spendera morgondagen i storstaden. Ser fram emot ännu ett besök på toppen av St. Paul's Cathedral - lite speciellt att vi råkade käka lunch på en pub i byn där Christopher Wren (han som ritade nyss nämnda katedral efter den stora branden i London) var född.

Och så resans absoluta höjdpunkt: vi såg en skäggig gammal trubadur spela "The first cut is the deepest" på en irländsk pub i Bath igår kväll, varpå Fredde avslöjar att han trodde den hette "The first color of DJ". HAHAHAHAHAHA jag vet inte hur mycket jag har skrattat åt detta det senaste dygnet. First class. Att han tolkade Gabrielles "Out of reach" som "Gonorré" är också en blivande klassiker.