lördag 5 februari 2011

Lite ett och lite annat

Oj, inte mycket bloggande de senaste dagarna. Det kommer och går, det där. Jag har väl varit ganska upptagen med olika saker - mest mina tre nya spel som jag inte kommer över hur biligt jag har kommit över! :) Bioshock 2 (360) nytt för 74 kr, Animal Crossing (Wii) begagnat för 99 kr och Halo 3 (360) nytt för 49 kr. Ibland älskar jag GAME väldigt mycket. Sen har jag också börjat ladda på allvar inför Oscar genom att se Black Swan (helt OK) och True Grit (som jag som väntat tyckte var ganska meningslös - jag har svårt för bröderna Coen). Och så har jag gått in på säsong 4 av Curb Your Enthusiasm och det är inte förrän nu jag börjar fatta varför den serien har fått så många priser. Plötsligt har Larry Charles och Larry David kommit på fantastiska och helt absurda historier samtidigt som den mycket spontana känslan har hållits kvar. Det blir DVD-köp inom kort.

Mina föräldrar är på besök. Vi fixar de sista detaljerna i lägenheten. Ikväll har de haft en mycket intressant dust med Jinny nere på restaurangen om vem som egentligen skulle betala notan. Mina föräldrar vägrade bli bjudna, Jinny vägrade låta mamma och pappa betala. Jinny gick segrande ur den ytterst jämna och raffinerade striden men m+p tog sig på ett mycket rutinerat och oförutsett vis nästan upp till oavgjort genom att lämna nästan hela summan i dricks i stället. Jag är riktigt imponerad av båda parterna!

YOOOHOOO! Idag har jag bokat resa till London! Ska bli så jäkla kul att hälsa på hos Fredde och få se den eviga staden igen! Jag har inte varit i London sen... (får bläddra bland mina foton) sommaren 2007! Skandal. Men på sportlovet om drygt ett par veckor drar jag dit!!!

OK, det börjar nog dra ihop sig till sängdags nu. Later!

Inga kommentarer: