torsdag 25 augusti 2011

Att ömsa skinn

Varje slut är en början till något nytt. Så måste jag försöka se det. Det är snart dags att lägga den här ganska jobbiga veckan bakom sig och ta nya tag på måndag när jobbet börjar på riktigt med schemalagda lektioner. Det är också bara att stå ut med en 25-gradersdag imorgon i ett kvavt klassrum med enorma fönster och en matsal som mer påminner om en bastu än något annat.

Men kanske framför allt är Malmöfestivalen slut om ett drygt dygn, och för mig är den nog redan slut. Det finns inget som jag jättegärna vill se imorgon, så om jag ska summera måste jag verkligen säga att det känns bra att ha sett hela eller delar av konserter med... Iron & Wine, jj, The Chamber Philharmonic Europe, Billie the Vision and the Dancers, Serenades, Lo-fi-fnk, Veronica Maggio, Tingsek, Orup, Anna Järvinen och bob hund. Verkligen inte fy skam. Bäst var utan större tvekan Billie the Vision and the Dancers och sämst var tyvärr Iron & Wine. Det var mysigt att se Anna Järvinen ikväll också - sprödare röst får man leta efter.

Och nu luktar det nybakat bröd på min balkong igen. Synd att jag måste gå och lägga mig.

Inga kommentarer: