måndag 1 augusti 2011

Augusti

Det är ett fint månadsnamn... augusti. Det låter orange och gult och mogen frukt. Nu är den här oavsett. Augusti är annars inte en av mina favoritmånader; det är ofta riktigt varmt och dessutom är semestern slut. Det jag gillar är att hösten faktiskt närmar sig. Nu är ju september en varm månad för det mesta - säkert speciellt här nere på sydspetsen - men ändå.

Det som jag tycker är lite komiskt är att det finns folk som tycker att juli 2011 har varit kall och inte somrig alls. Detta när sanningen är att det så gott som i hela landet har varit
minst 1-2 grader varmare än normalt. Det normala är att maxtemperaturen i juli ligger på 20-22 grader och att det kanske är 13-14 på nätterna. Men bara för att exempelvis förra sommaren gav oss ett klimat som var extremt varmt tror säkert många att det normala i juli är att det är 25-30 grader på dagarna för det mesta. Eh... nä.

Imorgon Växjö igen efter en trevlig fredag i Jönköping med Linda och Kalle följt av restaurangbesök i Växjö där Allyson joinade. Igår festade jag med Fredde och Katarina på Värnhem och så drog vi till Malmö brygghus. Idag har jag mest tagit det lugnt, bland annat sittandes i galatheas hage i pildammsparken läsandes det kommunistiska manifestet - en ganska seg historia. Och Växjö blir det imorgon igen för att jag ska lämna över lägenhetsnycklarna. Känns lite meningslöst att lägga 300 kr och fyra timmar bara för att skriva på ett papper och lämna några nycklar men... så funkar det.

På tisdag får jag pianot! :D

Inga kommentarer: