onsdag 17 augusti 2011

Fragment

Det luktar nybakat bröd från min balkong ikväll. Det är första gången. Mer specifikt luktar det bageribröd, alltså nästan lika gott som varm nyregnad asfalt. Och från köksfönstret på andra sidan kunde jag nästan se solnedgången när jag lutade mig ut och såg bort mot Nobelvägen och Folkets Park. Fina tider.


Fan vad jag stör mig på folk som tror att de är mycket smartare än andra på att fatta "artsy" skämt på bio, och därför måste skratta så högt som möjligt, gärna någon sekund längre än alla andra.


Hur jag ska lyckas göra allt som min chef kräver av mig det här året övergår mitt förstånd i nuläget, men shit vad trevliga människor jag jobbar med. Har lunchat med olika folk varje dag den här veckan och det har varit riktigt nice. Bara det faktum att två personer i mitt arbetslag ska på Iron & Wine-konserten i övermorgon säger det mesta. Inga labila rejects här utan enbart hjälpsamma, lättsamma men ändå väldigt ambitiösa (där skiljer sig våra vägar åt, är jag rädd) vanliga människor.


Musik i mina öron för tillfället:


Timbuktu & Susanne Sundfør - Kapitulera
London Elektricity - Elektricitet håller mig varm
Breakbot & Irfane - Baby I'm yours
Lo-Fi-Fnk - Boom (och Want U)
Sbtrkt - Pharaohs
Veronica Maggio - Satan i gatan
Adrian Lux - Strawberry
Azari & III - Into the night


Nu kommer Fredde.

Inga kommentarer: