torsdag 7 februari 2008

Duktig eller korkad?

Jag har (äntligen) gjort en översyn på mina PPM-fonder. De jag har haft har väl iofs gått ganska bra, men de var högriskfonder hela högen, och i tider då det snackas om kommande lågkonjunktur kanske det inte är så värst smart. Så jag har faktiskt placerat om ganska friskt och satsat på en räntefond till typ 15 % och så någon ganska trygg premiesparfond till kanske 10 %. Men övriga delar har jag bara bytt till andra högriskfonder. Antingen kommer detta leda till en riktigt nice pension eller får jag spendera de sista åren av mitt liv på gatan!

Inhandlade en bag-in-box med Pasqua igår. Jag måste verkligen se till att alltid ha en box hemma - det är så schyst att bara ta ett glas (eller två, eller...) när man känner för det. Jag var "bättre" på det för några år sen. =)

Ikväll ska jag på introduktionsmöte på slottet med de andra vänfamiljerna till utbytesstudenter. Min vilsna korean vet tydligen var slottet ligger, det sa hon i alla fall när hon ringde mig från sin nyligen inskaffade mobil (se tidigare inlägg). Men ändå ska vi träffas i förväg vid Stallarna. Logik.

Imorgon... festa på campus (me want) eller åka hem till mamma och pappa (they want)? Jag hatar när det blir så.

Inga kommentarer: