söndag 10 februari 2008

Konsten att vara själv

Jag har i många år varit väldigt skicklig på att vara själv. Alltså att kunna ha en hel dag för mig själv utan att få det långtråkigt, utan att få ångest. Jag har givetvis anpassat mitt liv till det faktum att jag är lite av en ensamvarg; mängder av TV-spel, filmer, skivor, hemsidor och andra leksaker har hjälpt mig att fördriva tiden. Men nu på slutet har jag av någon märklig anledning börjat må lite dåligt av det. Även en helg som denna när jag har varit jättesocial och träffat en massa folk både fredag och lördag, blir det lite tufft på söndagen när jag sitter i min lägenhet. Jag skulle behöva plugga, spela ett spel som jag ska recensera, planera lektioner... jag skulle verkligen kunna ringa kompisar som jag har varit väldigt dålig på att hålla kontakten med. Jag skulle kunna höra med nån kompis om de vill hitta på nåt. Men istället sitter jag och spelar poker, ser på en film jag inte ens vill se och funderar över min tillvaro... vilken egentligen är väldigt bra på många sätt. Jag har ett jobb jag älskar, superbra kompisar, fritidsaktiviteter som är roliga... så what's the problem?

Eller ja... det vet jag nog i och för sig. =)

Inga kommentarer: