tisdag 12 februari 2008

Form på väg

Ikväll var det dags för årets första tempotest med VOK på elljusspåret i Fyllerydskogen. Jag var givetvis långt efter de bästa, men jag låg någonstans i mitten och det är bra. Det spelar ingen roll alls, jag behöver ju inte jämföra med mig med sådana som Patrik som är en av Sveriges absolut bästa orienterare och springer elljusspåret (i praktiken 5 km) på 16 minuter. Men jag gick in på 21,10 idag och det är jag riktigt nöjd med. I mitten av februari förra året låg jag på över en minut sämre, och dagens tid nådde jag inte förrän i mitten av mars. Utmärkt. Mitt pers på 20,39 från ett tempotest i april förra året ligger risigt till det här året.

Nu har jag tre månader på mig att slipa formen inför Göteborgsvarvet. Allt går än så länge helt enligt planerna, vilket är ett måste för att jag ska kunna slå förra årets tid som var oväntat bra.

Inga kommentarer: