lördag 16 februari 2008

Lata dagar

Hej alla icke existerande läsare! It's a beautiful new day!

Vaknade kl 6 i morse (slocknade som Nordkorea after dark efter after worken igår som slutade med lite för många öl efter att Lisa vägrade ge upp) och var bara pigg. Låg och sträckte på mig i snöängelställning i sängen i nån halvtimme och lyssnade på P2, men sedan blev jag uttråkad och gick upp. Öppnade balkongdörren och såg en mörk men klar gryningshimmel och en termometer som visade minus 8! Helt underbart.

Nu sitter jag och ser på Simpsons till frukost och ser fram emot en fullspäckad vintersportsdag med sändningar från skidskytte-VM men främst från Charlotte Kallas fristilslopp i Liberec. Och i dag är den första dagen av nio sportlovsdagar. Ska jobba en dag men har i övrigt inga planer alls. Dålig framförhållning, visst, men jag ska nog överleva! =D

Ikväll blir det melodifestivalen igen. Jag hade lovat mig själv att inte se en enda deltävling och nu blir det ändå precis som vanligt. Men som sagt... jag överlever.

Inga kommentarer: